WELCOME


Selamat Datang ke My Sambal Delight. Blog ini akan memperkenalkan anda dengan sambal kering yang sedap dan tahan lama. Selain itu, ia tanpa bahan pengawet

Tuesday 20 September 2011

Resepi Sambal Cendawan Enoki

Assalamualaikum...

Hari ni aku tak tahu nak masak apa.. last week aku ada tgk dlm majalah ttg resepi cendawan enoki.. so aku pun beli la.. konon nye nak buat.. tuptup bila nak buat, resepi pun hilang... so aku cr kat internet.. yg jumpa hanya lah masak sup, masak ngan tahu jepun n celup tepung.. semua mcm x menyelerakan.. so aku buat la resepi sendiri.. Mari kita cuba..

1 biji bwg merah yg sederhana besar
sejemput ikan bilis
10 biji lada.

1.tumbuk semua bahan di atas. Boleh ubah kuantiti jika perlu.
2.tumis semua bahan tersebut sehingga naik bau dan ladanya agak masak.
3.masuk kan sedikit cuka, kemudian cendawan dan sedikit air.
4. masukkan garam dan perahan limau nipis..

sedap.. cubalah..


No comments:

Post a Comment

Borang Tempahan

Nama:
Alamat:
Alamat Email :
No. Telephone:
Nama produk:
Kuantiti:
Nota:

Click here to put a form like this on your site.